Posts

Showing posts from June, 2011

PUCUK DICITA, ULAM MENDATANG

Image
Heh...pagi tadi aku dapat migraine ...tapi tak kuat sangatlah...bangun tidur tadi...rasa nak tidur balik je!!!tak larat...huhuhuhu.... Datang office , aku diminta untuk menjaga bahagian receptionist pula...memang PUCUK DICITA, ULAM MENDATANG lah kan...aku nak 'berehat'...kehkehkehkeh!! XDD Biarlah orang nak kata apa...memang aku rasa penat dan sakit kepala...haish...tapi nasib baik cepat hilang setelah menelan sebiji Actifast... Dan lunch aku tadi...diselangi gelak ketawa bersama Aishah, Haniza dan Shakirah...terima kasih... :) ASSALAMUALAIKUM ------------------------------------------------- YF : Terkejut sahabat aku dah kahwin

WORDLESS MORNING #1

Image
----------------------------------------------------- YF : Fine! Fine! Fine

WORDLESS WEDNESDAY

Image
--------------------------------------------------- YF : Cinta kita tidak mungkinkan menyatu

AKU TIDAK SEHEBAT MEREKA

Image
Aku taklah cantik macam mereka... Aku taklah menarik seperti mereka.... Aku taklah sepandai mereka... Aku taklah sepetah mereka... Aku taklah seanggun mereka... Aku taklah selincah mereka... Apabila mereka melebihi diri aku... Terdetik rasa cemburu... Apabila mereka mengatasi aku... Terkeluar rasa rendah diri... Ikhlaskan segalanya... Hanya itu yang mampuku lakukan... ASSALAMUALAIKUM ---------------------------------------------------- YF : Changes, I NEED THAT 

WORDLESS TUESDAY

Image
----------------------------------------------- YF : Kasihku mungkir

WORDLESS MONDAY

Image
--------------------------------------------- YF : Cinta akan berlaku berkalikali Cinta sejati hanya datang sekali

96 PERKARA TENTANG LELAKI YANG PERLU DIKETAHUI

Image
LELAKI oh LELAKI... Kenapalah korang ni susah sangat nak di tackle ? Kenapalah korang ni susah sangat nak difahami? Kenapalah korang ni susah sangat nak diselami? Erk...layan je lah...-_____- ---------------------------------------------------- Lelaki cair ketika gadis menyentuh tangan-tangan mereka. Lelaki tidak benar-benar memilih gadis yang cantik. Mereka lebih suka gadis yang pembersih dan kemas. Lelaki benci kekasih mereka di'ngurat'. Seorang lelaki boleh suka anda untuk seminit, dan kemudian melupakan anda. Ketika seorang lelaki berkata dia tidak memahami anda, itu hanya bermakna anda tidak berfikir seperti dia. "Awak buat apa tu? " atau " Awak dah makan? " adalah soalan biasa pertama seorang lelaki bertanya ditelefon hanya untuk mengelakkan gagap. Mungkin lelaki mengurat sepanjang hari tapi sebelum mereka pergi tidur, mereka selalu berfikir tentang gadis yang benar-benar mereka sayang. Ketika seorang lelaki benar-benar menyukai anda, dia ak

WORDLESS SUNDAY

Image
------------------------------------------ YF : Nasihat orang memang pandai

AKU RAJIN UPDATE BLOG???

Image
Seharian suntuk aku di luar rumah...baru saja pulang...haish...nasib baik ibu aku tak marah...heeeee...tapi sat lagi nak keluar lagi...dengan adikadik aku...fuh...yang hebatnya...AKU DRIVE yawwww!!! YA ALLAH...Kau lindungilah perjalanan aku...selamatkanlah aku dari bencana yang tidak diingini...AMIN Hampir setiap hari aku update blog... at least satu entri...bukan apa...tak nak blog aku ni rasa sunyi...dah la tak ada orang jenguk, kan...aku pula yang biarkan blog ni sendirian...tak patut...tak patut... :) Gambar hari ini...nanti aku upload ya...TERIMA KASIH KEPADA SAHABATSAHABAT aku...minggu ni aku bahagia betul...sayang korang!!! <3 Dan tentang seseorang...hmm...tak ada apa sebenarnya yang diceritakan...cuma...aku nak ucapkan juga terima kasih...kerana pernah membuat aku tersenyum bahagia... :) Eh...nanti jumpa lagi ya? ASSALAMUALAIKUM --------------------------------------------- YF : Tidak selamanya orang itu akan membuat kesilapan

4 TANDA HATI KITA KERAS

Image
Macam biasa...aku menjalankan sesi mengusha entri atau info yang berkaitan...fuh...nak C & P yang ni la...pasal hati...sekeping hati manusia yang kecil ni...tapi tersangatlah hebat fungsinya... :) Tapi yang membezakannya, cara kita mendidiknya...elok atau tidak? #renunganuntukdiriakusendiri :) ------------------------------------------ Hati adalah sumber ilham dan pertimbangan. Ia juga adalah tempat lahirnya cinta dan benci, keimanan dan kekufuran, taubat dan sikap degil serta ketenangan dan kebimbangan. Hati merupakan sumber kebahagiaan jika kita mampu membersihkannya namun sebaliknya ia merupakan sumber bencana jika kita gemar menodainya. Aktiviti yang dilakukan sering berpunca daripada lurus atau bengkoknya hati. Abu Hurairah r.a. berkata,  "Hati adalah raja, sedangkan anggota badan adalah tentera. Jika raja itu baik, maka akan baik pula lah tenteranya. Jika raja itu buruk, maka akan buruk pula tenteranya". Hati yang keras mempunyai tanda-tanda yang boleh diken

ALPHA700 || SONY DSLR

Image
Yeay Yeay!!!Esok nak pergi hantar mak Liana, BFF aku pergi umrah kat KLIA...fuh...bila pula ya tibanya masa aku...nak pergi umrah ni...hurm...kena tunggu rezeki dan ilmu yang cukup nak pergi ke sana...yang paling penting...hati mahu ikhlas dan suci dari segala hal dunia... Minggu ni...aktiviti harian aku pack betul laa...dari pagi sampai malam...badan aku pun macam dah tak larat je tau...tadi dah kena selsema...haduh...meleleh tak ingat...nak habis satu roll tisu tu aku buat...erk....-__-" Esok punya aktiviti...pagi pergi KLIA...petang pergi Bukit Raja... member Aishah nak belanja makan Pizza ...rezeki weih...jangan ditolak...heeee...XDDD Aku kerja petang hari ni...balik tadi...dalam pukul 10.00pm...lebih sikit laa...teringat nak pergi esok...rasa macam nak pinjam DSLR je kan... call member satu ofis...dia ada DSLR...ALPHA700 a.k.a A700...tanya...boleh pinjam tak...dia bagi laaa!!! thanks Dedey!!! <3 Ada tiga lensa...esok...bedal lah nak pakai yang mana satu...heeeee..

28 KUNCI MENUJU KEBAHAGIAAN

Image
Asyik sedih je aku ni kan...jom lah pula...baca sesuatu yang boleh memberi kesan positif pula...barulah seimbang...hahahaha...adaada sajalah kau ni YF...kalau tak poyo sehari, boleh tak?boleh kan? -_____- Tipstips ni dari pengarang sebuah buku yang bertajuk LA TAHZAN atau Bahasanya JANGAN BERSEDIH iaitu SHEIKH `A'id Al-Qarni...dari dulu lagi...aku teringin nak ada buku ni...tapi...hurm...malas nak habaq...kang jadi isu...hahahhaha!! XD -------------------------------------------------------- Bismillahir-Rahmanir-Rahim ... 1. Apabila anda berada pada pagi hari, jangan menunggu datangnya waktu senja. Hiduplah dalam batasan hari ini saja. Curahkan perhatian anda untuk memperbaiki hari ini. Hal ini dijelaskan dalam hadith berikut: "Ketika kamu di senja hari, jangan mengharap untuk melihat esok pagi, dan ketika anda di pagi hari jangan mengharap untuk melihat sore hari."(Al-Bukhari) 2. Lupakan masa lalu dan semua yang pernah terjadi, kerana perhatian yang terpaku pada ya

KENDURI KAHWIN || KAHWIN KENDURI

Image
Haiyaaaa...bulan ni je...aku dah attend dua kenduri kahwin...esok ada lagi...ape cer???asyik aku je datang kenduri orang...orang...bila pula nak datang kenduri aku nih??? Erk...YF...kau sedar tak apa yang kau taip tu???calon tak ada...nak ada kenduri bagai...cermin diri dulu, boleh??? Tengok adik Kak Feeza berarak bersama lelaki yang telah sah menjadi suaminya...terasa kat hati...haish... best nyalah hai... best sebab apa...sebab dah HALAL...peluk lengan...heeee...bahagia...miahahahha!! XDD Dah lah...malas nak cakap pasal tu...hah...tadi aku jumpa member lama aku...fuh... part time kat S ECRET RECIPE , Giant Putra Heights ...haish...kurus gila minah ni...dulu tak adalah kurus macam ni...muka cengkung seyh...aku pun tembam lagi kot...lupa pula nak tanya dia macam mana boleh kurus macam tu kan... Korek punya korek...dah ada pakwe... part time sebab cuti sem...dah ambil degree pun kat UiTM, Shah Alam nun...nak kahwin...tapi tak ada duit lagi...untunglah... :) Minum...dia pula b

6 CARA TIDUR YANG MEMPENGARUHI PERSONALITI DIRI

Image
Apabila cara tidur tu mempengaruhi personaliti diri...mesti korang rasa...eh...betul ke?tipulah nih...aku pun tak berapa nak pasti sangatlah...kalau betul...sekadar kebetulan sajalah ya... Hah...lepas ni...jangan nak cover sangatlah ek tidur tu...tahulah...bila dah tidur tu...memang tak ingat dunia dah... #akulahtu XDD ---------------------------------------- 1) Memeluk Bantal Mereka yang suka memeluk bantal biasanya berjiwa  seni. Mereka  mempunyai penghargaan yang tinggi terhadap  lukisan, muzik dan sastera.  Perasaan mereka halus dan jiwa mereka romantik.  Kadangkala ada yang  boleh membaca peristiwa yang akan berlaku melalui  mimpi. Mereka  juga sangat prihatin terhadap kesusilaan. 2) Menggunakan Banyak Bantal Mereka biasanya kurang kenyakinan. Dalam  kehidupan seharian  mereka memerlukan banyak pendamping. Mereka  jarang membuat  keputusan sendiri, sebaliknya mendapatkan  pandangan orang lain. 3) Tidur Dengan Satu Bantal Mereka bukan jenis mengada-ngada dan boleh  meneri

WORDLESS DAY TU APA???

Image
Sebenarnya...aku tak tahu apa fungsi WORDLESS DAY  tu...sebelum ni...selalu aku tengok... post entri... WORDLESS WEDNESDAY laa... WORDLESS THURSDAY laa.. Sampai satu hari tu...aku tanya rakan TWITTER aku...apa tu... WORDLESS bagai...dia cakap...hari tanpa perkataan ataupun kurangkan perkataan...miahahahaha!!aku gelak sorangsorang kot!!adush...baru ku tahu seyh!!!owh...begitu rupanya yaa... Dia siap cakap lagi...ingatkan blogger tahu...ceih...terkena aku di situ... -___- Seriously ...memang aku tak tahu langsung...papehal pun..terima kasih lah ya... :) Okok...aku pun nak try buatlah...heeee...biarkan gambar bercerita ya... ASSALAMUALAIKUM -------------------------------------------- YF : Betapa sedih pun kita, ada insan lain yang lebih merasa kecewa

SIAPA AARON AZIZ TU???

Image
Eh...siapa lelaki kacak kat atas ni?korang kenal tak?aku tak kenal lah...tapi semua orang dok kecoh nama dia sekarang nih...entah...aku pun tak pasti...sebab apa ek?musykil gak nih...siapa dia tu?hebat sangatkah dia tu sampai orang duk minat dia bagai...sebab drama NORA ELENA ke???hurm... Heh...YF...kau jangan nak poyo sangatlah...bukan kau orang yang tergolong dalam lingkungan tu juga ke?hahahaha...okokok...aku mengakulah...AKU MEMANG MINAT AARON AZIZ nih...tapi bukan sebab dia jadi pegang watak utama dalam NORA ELENA ok...tapi sejak dia berlakon dalam drama CINTA BOLLYWOOD daripada Kota Singa lagi...memang aku dah 'jatuh cinta' sama dia...aku rasa Ntv7 yang tayangkan cerita tu...masa tu...beliau masih muda lagi...tapi dah kahwin atau belum...aku belum pasti lah pula kan... Terbaru...filem KL GANGSTER...beliau pegang watak utama lagi...kagum aku...dalam sekelip mata...beliau mampu membuka mata banyak pihak...ternyata mutu lakonan beliau semakin baik...tidak bersandarkan

INGIN TERBANG TINGGI

Image
Seminggu ini...hidup aku seperti berubah sama sekali...siang bergelumang dengan kerja...malam...hati aku terhibur dengan gelak ketawa sahabatsahabat aku...hampir setiap hari...aku bersama mereka...penat memang penat...tapi tak apalah...bukan selalu dapat begini...ini pun, mereka cuti sem...diorang sambung belajar nanti...tak adalah aku nak keluar lagi...maaf ya ibu... :) Dan aku agak terkejut dengan penerimaan ibu bapaku...terutamanya ibu aku...kalau dulu...memang harapanlah aku nak keluar malam begini...tapi sekarang...dia benarkan...mungkin kerana tahu...aku keluar dengan siapa...dan pergi ke mana...terasa aku rapat dengan beliau...lebih kepada seorang kawan...terima kasih ibu...kerana memberikan diri ini peluang untuk bersama temanteman tersayang...terima kasih juga kerana menjaga aku dengan baik sekali semenjak dari kecil...sayang ibu sangatsangat... :)) Aishah kata...aku memang memerlukan persekitaran yang baru...kena keluar dari hidup yang terlalu selesa ini...harus berpijak di