MANUSIA SUKAR DITAFSIR || UMUM


Yeah...memang betul pun...tak caya..tanya orang sebelah...manusia sangat sukar untuk difahami...tak boleh tengok sekilas lalu je...kena kenal...itu pun ambil masa..kadangkadang...kena ambil masa selamalamanya untuk memahami diri seseorang itu...

Walau anak sekalipun..seorang ibu susah juga nak tahu anak dia macam mana...kat rumah...boleh lah tahu..tapi kat luar?macam mana?sendiri mahu ingat la kan...

Suami atau isteri...memang la dah kahwin...tapi tak bererti tahu apa yang ada dalam hati diorang....silap hari bulan..esok bagi surat/minta cerai...kan ke haru tu??

Adik beradik....lagi lah...seorang macam tu..seorang macam ni...hah...seorang lagi baiklah...seorang jahatlah...akhir sekali..yang baik tu la lebih jahat dari adik yang jahat tadi....apa nak buat??

Sahabat...hah..ni memang betul masalah...ada yang perangai macam tu lah..ada yang kepala macam ni lah...kononnya ngam...tapi dalam hati...berapi je...dok pendam...kang ada yang pecah kepala sebab gunung berapi meletup...

Kesimpulannya...semuanya sama ja...seseorang itu jangan diambil mudah...jangan ingat..orang lain tu...boleh dipandang sebelah mata je...cuba tengok duadua belah mata...pasti akan nampak sesuatu yang kita tak nampak selama ni...

Ini secara umumnya sajalah ya...sekadar pendapat aku... :)
ASSALAMUALAIKUM

----------------------------------------

YF : Pengorbanan itu

Comments

taqO said…
yes. betul sume point2 tu.
Kene kenal hati budi dulu.
mcm pepatah biasa, rambut sama hitam, Hati? kompom lain lain.
Yulia Fajrin said…
@taqO: yeah!!!terima kasih!!XD

Popular posts from this blog

Bibir Lembut Dengan Liquid Lipstick SoBella!

TAHU TAK JENIS-JENIS DADAH???

Jimat Shopping Raya di Freeport A’Famosa Outlet Melaka