ANTARA 7 KEK YANG PALING UNIK DAN MENARIK DI DUNIA

Search punya search...terjumpa satu entri ni...fuh..memang lazat menikam jiwa betul lah kan....saja nak uji aku malammalam buta cenggini...pfffttt!!!

Korang rasa...korang sanggup tak makan kekkek di bawah nih? -___-

------------------------------------------------


1. Big Mac Cake

Kehebatan perekabentuk kek Debbi sememangnya terserlah apabila beliau mereka Big Mac ini. Untuk pengetahun, kotak Big Mac ini juga dihasilkan sendiri dengan beberapa gandaan daripada kotak yang sebenar. Katanya, “what’s the use of an enormous big mac box without an enormous big mac cake?”. Kek ini dihasilkan pada 8 Ogos 2008.


2. Reebok Shoe Cake

Keunikan dan keaslian rupa kek ini menempatkannya ditempat kedua. Sekali pandang kelihatan seperti kasut betul. Kek ini dihasilkan di Russia.


3. Diet Coke Cake

Sekali lagi Debbie mereka kek ini pada tahun 2008. Diet Coke Cake ini setinggi 12 inci atau 30.48 cm.


4. Apple Cake

Apple Cake ini juga dihasilkan oleh Debbie seawal tahun 2005. Walaupun nampak kecil, kek ini sebenarnya besar dan boleh dimakan oleh 40 orang.


5. BlackBerry Cake

Kek ini dihasilkan oleh seorang bernama Debbie dalam bulan Oktober, 2008 menggunakan sugar paste blackberries.


6. Super Mario Cake

Pembuat kek ini adalah seorang wanita Asia bernama Su-Yin. Mendapat pendidikan awal di Australia dan Amerika, Su-Yin meneruskan cintanya dalam bidang masakan dengan mewujudkan laman blog, “The Journal of A Girl Who Loves to Cook”. Beliau juga menguruskan kedai kek mayanya digelar Delectable.


7. DSLR Cake

Kek ini dihasilkan oleh Granny Schmidt’s bakery in Emmaus, Pennsylvania. Luarnya merupakan lapisan fondant dan dalamnya kek jenis red velvet.

*Catatan : Sumber dari DuniakuDuniamu

------------------------------------------------

Haiyaaa...telan air liuq je lah yang mampu sekarang nih...grrrrr!!!siapa sini pandai buat kek??buatkan aku sekali??boleh?? -___-
ASSALAMUALAIKUM


------------------------------------------------

YF : Be strong YF 

Comments

Popular posts from this blog

Bibir Lembut Dengan Liquid Lipstick SoBella!

Ter’jatuh’ Hati Dengan Minyak Wangi Syahirah

Betul Ke Tudung Bawal Fareha Anti Kedut?