SSPN-i PLUS || SKIM TERMURAH DARI PTPTN!

Assalamualaikum


Alhamdulillah. Buat pertama kalinya selepas memberanikan diri join #kelabbloggerbenashaari, aku dapat peluang pergi event. 
Excited gila kot! Jumpa bloggers yang hebat-hebat seperti Mama Kembar Tiga dan Shiqeen Sattar. Sempat jugalah berkenalan serba sedikit dengan sebahagian dari mereka sebab kekangan masa macam Yuyin Azman. Ada yang sempat aku salam dan bertentangan mata je. Lagipun, aku kan penyegan orangnya. Kbai!

Ish! Melalut plak! Okay! Event yang aku pergi Jumaat lepas, dianjurkan oleh PTPTN adalah Majlis Perasmian PAKEJ BAHARU SSPN-i Plus, Ejen Online PTPTN dan Penyampaian Hadiah Cabutan yang dirasmikan oleh YB Datuk Mary Yap Kain Ching, Timbalan Menteri Pendidikan Tinggi sebagai wakil kepada YB Dato' Seri Idris Bin Jusoh, Menteri Pendidikan Tinggi.

Sampai je kat Menara PTPTN tu, dah nampak ni? Kau rasa? ><

Antara hadiah yang bakal dimilikki oleh pendeposit SSPN-i Plus

Hahaha! Sabar! Sabar! Nak kereta kat atas ni kan? Kena lah baca dulu entri ni sampai habis. Kihkihkih!

Selain melancarkan Pakej Baharu SSPN-i Plus ni, YB Datuk Mary Yap Kain Ching menekankan dalam ucapannya bahawa skim ini tidak lain tidak bukan adalah untuk membudayakan kembali budaya menabung dikalangan masyarakat. Betul! Kalau tak menyimpan dari sekarang, fuh, alamat masa depan memang perit lah. Lagi-lagi bila dah berkeluarga, beranak-pinak. Itu belum masuk lagi terkena penyakit berbahaya lah, kemalanganlah. Ye tak? Jadi, kita kena sediakan payung sebelum hujan! Kalau tak, kuyuplah hakak!


YB Datuk Mary Yap Kain Ching


Ucapan aluan oleh YB Dato' Shamsul Anuar bin Haji Nasarah


Korang tahu tak, dengan skim SSPN-i Plus, PTPTN cuba untuk membantu rakyat dengan memperkenalkan pakej-pakej mampu milik bagi tujuan simpanan demi masa depan pendidikan dengan menawarkan perlindungan takaful yang amat murah dan komprehensif.

Pada yang dah tahu mengenai SSPN-i Plus ni, satu tepukan untuk anda! Tapi pada yang tak tahu, ehem, akulah tu kan, mesti nak tahu apa fungsi SSPN ni sebenarnya dalam hidup kita? Penting sangat ke? Aku yang baru saja menamatkan pelajaran dan menggunakan PTPTN ni pun tak tahu apa kebenda lah SSPN ni. Rugi, rugi! Jom kita tambah ilmu!

Apa itu SSPN-i Plus?

SSPN-i Plus

SSPN-i Plus merupakan satu skim atau pelan simpanan yang direka oleh Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) untuk penabungan bagi tujuan pendidikan tinggi. SSPN-i Plus ditambahbaik daripada SSPN-i sedia ada dengan perlindungan takaful yang murah dan komprehensif. SSPN-i Plus menggunapakai konsep simpanan secara komitmen bulanan dan jumlah simpanan adalah bergantung kepada pakej yang dipilih. (sumber dari PTPTN)


Apakah Pakej Yang Ditawarkan?


Simpanan yang paling rendah adalah pakej Intan. RM30 je sebulan?? Jadi, RM1 je untuk sehari? Perlindungan Takaful pun boleh dimilikki sehingga RM40,000! Wow! Murah sangat dah ni untuk simpanan dan perlindungan diri!

Apakah Keistimewaan SSPN-i Plus?

Semua skim mesti ada keistimewaan masing-masingkan? Tapi ada apa dengan cinta? Eh! Silap. Hehehe! Ada apa dengan skim SSPN-i Plus ni?




Siapa yang layak untuk memohon?


"Ala, skim ni sesuai untuk ibu bapa je. Anak-anak diorang je yang boleh dapat manfaat dari simpanan tu."

Haaa! Silap kat situ. Pendeposit boleh menerima manfaat untuk diri sendiri juga! Maksudnya, pendeposit buka akaun untuk diri sendiri. Bukan untuk orang lain. Jadi, orang bujang seperti aku ni, boleh lah mohon! Yey! 


Pada yang dah ada kerja tetap, pendapatan yang stabil, ada anak-anak, bukalah akaun SSPN-i Plus ya? Demi kepentingan pendidikan anak-anak atau untuk diri sendiri, ini adalah skim yang terbaik untuk kita. Pada masa yang sama, Takaful juga boleh melindungi kita dan banyak lagi keistimewaan yang boleh kita milikki dengan SSPN-i Plus ni!

Hadiah Gempak Belaka!

Dahlah antara skim yang termurah, dapat hadiah lagi? Perghh. Percayalah! Ye. Tahu. Inilah yang dinanti-nantikan. Hadiah kot! Siapa tak suka kan? Weee!

Cabutan WOW

Percaya ke tak? Ya ampun! Okay sat naaaa! Ni antara pemenang-pemenang untuk Hadiah Cabutan Suku Tahunan ya! Ada yang menang motor, kereta dan gadget! Kelas youallsss!

YB Datuk Mary Yap Kain Ching bersama para pemenang Hadiah Cabutan

YF, macam mana nak daftar ni? Tak zabaaarr nak daftar! Haa! Meh klik kat SINI.

Ejen Online PTPTN


Dah macam Ejen Ali plak. Hahaha! Bukannnn. Ejen Online PTPTN adalah ejen berdaftar dengan PTPTN yang memasarkan SSPN-i Plus secara online atau secara bersemuka (EPO sahaja) dan layak diberi komisen pada kadar ditetapkan bagi setiap transaksi pembukaan akaun baharu SSPN-i Plus dan penambahan deposit yang berjaya (EPO sahaja).

Apa Syarat Nak Jadi Ejen?

Nak jadi ejen, WAJIB mempunyai kewarganegaraan Malaysia dan WAJIB berumur 18 tahun ke atas! Ada apa-apa bayaran ke? Hidden charges ke? Ewah! Tak ada. Pendaftaran adalah PERCUMA seumur hidup! Haaaa! Orang Malaysia ni, bab percuma memang suka kan? Tahu daaa! Ihiks!

Apa Keistimewaan Jadi Ejen?

Haih. Dari atas, dok cakap pasal keistimewaan je. Nak buat macam mana, itu memang tujuan PTPTN! Nak memberi keistimewaan kepada pelanggan dan juga para pekerjanya! Syiok! Antara keistimewaan atau benefit yang akan dimilikki oleh ejen-ejen berdaftar ni adalah:


Siapa-siapa yang nak buat part time ke, nak cari duit poket lebih buat belanja jajan ke, haaa! Boleh sangat dah tu daftar sebagai salah seorang Ejen Online PTPTN! Chop! Hahah! Terbantutkan nak daftar? Kihkihkih! Sebelum daftar tu, nak bagitau dulu, ejen ni ada dua (2) level. Eh! Peninglah! Siap ada level-level plak. Tak payah pusing-pusing kepala, baca je kat bawah ni:


  1. Rakan Niaga Affiliate (RNA) ialah Ejen Online PTPTN yang memasarkan produk SSPN-i Plus secara online sahaja.
  2. Ejen Pemasaran Online (EPO) ialah ejen yang dinaiktaraf dari RNA setelah menghadiri kursus yang dianjurkan oleh PTPTN. EPO akan memasarkan produk SSPN-i Plus secara online dan bersemuka.

Tak pening kan? Mudah je sebenarnya. Heee! Sekarang udah jelas semuanya kan? Barulah boleh mendaftar dengan yakinnya sebagai Ejen Online PTPTN. Fuh! Berpeluh tau nak menaip ni! Kang, orang kata YF ni bagi ajaran sesat plak. Hahaha!

Untuk maklumat lebih lanjut dan jelas mengenai SSPN-i Plus, bolehlah singgah ke mana-mana cawangan PTPTN di seluruh Malaysia atau terus klik ke laman rasmi PTPTN.

Akhir kata dari aku,  moga sahutan PTPTN untuk menyeru rakyat Malaysia menabung dan melindungi diri sekiranya berlaku kemalangan mahupun kehadiran penyakit yang tidak diingini, disambut baik dengan adanya skim mudah seperti ini. InsyaAllah.

Wassalam.

P/S: Gambar-gambar diatas adalah ehsan dari para blogger yang menghadiri event ini. Terima kasih.

---------------------------------------------------------------

YF : Bila nak dapat kerja ni?




Comments

Unknown said…
Awat tak bagi link ceq kalo nak daftar huhu.Ceq EPo la.. Yuyin dah daftar lum?

Lagi satu ceq belum hebat lagi jadi blogger. Terkasima kejap ayat hebat di atas tu hahahaha
Yulia Fajrin said…
@shiqeensattar: Hahaha. Belum daftar lagi. >< memang hebat pun kak shiqeen! :*
umminani said…
YF tak yah cari kerja, buat kerja jer lepas jadI EPO.
Nadia Johari said…
memang bagus sspn-i ni
Mama blogger hebat? Mana ada, blogger biasa biasa je lah. By the way, SSPN-i Plus ni memang bagus, dah bukak dah untuk si kembar

Popular posts from this blog

Bibir Lembut Dengan Liquid Lipstick SoBella!

Ter’jatuh’ Hati Dengan Minyak Wangi Syahirah

Betul Ke Tudung Bawal Fareha Anti Kedut?